Om Vejen Danseforening

Vejen Danseforening blev stiftet i 2015 med et ønske om at gøre dans mere synligt og tilgængeligt for byens børn og på lige fod med fritidsaktiviteter som gymnastik og fodbold skabe et åbent fællesskab, der kan samle mennesker. Derfor er det også en del af foreningens værdier, at de fleste af vores arrangementer er åbent for alle, så vi kan opleve danseglæden sammen.

Hos Vejen Danseforening er fællesskabet og kærligheden til dansen i fokus. Hver enkel danser har sine egne mål og ambitioner og der er plads til både hygge, sjov og ambitioner. Vi vokser sammen og lærer os selv og hinanden bedre at kende gennem dansens sprog.

I dag har foreningen 10 forskellige dansehold fordelt på alle aldre og niveauer – helt fra de yngste nybegyndere, til elitedansere og voksne, der danser kun for hyggens skyld. Læs mere om alle vores hold og find et, der passer til dig.

Vejen Danseforening har samarbejdspartnere, der kan levere dansesko og konkurrencetøj. Det gør det nemt og trygt for foreningens dansere, og deres forældre, at pakke tasken til konkurrencer og opvisninger.

Om Mila Ponomarenko

Mila Ponomarenko er Vejen Danseforenings formand og primære danselærer. Hun har en uddannelse i pædagogik, dans og koreografi fra Ukraine, hvor hun boede indtil 2007.

I Ukraine er dans en højt elsket nationalsport, der samler generationer, og i skolerne undervises børn i danseteknik. Med sin erfaring fra danseundervisning i sit hjemland, vidste Mila at dans kan have en stor, positiv betydning i børns liv. Så da Milas sønner voksede op ledte hun efter danseundervisning til dem, men havde svært ved at finde en danseskole, der rummede alt det, hun kendte fra Ukraine; kærligheden til dansen, fællesskabet, ambitionerne og åbenheden ud til det omkringliggende samfund.

Det blev motivationen til at starte Vejen Danseforening.

Mila har oplevet på egen krop, hvordan dansen fik hende til at tro på sig selv. Det ønsker hun at give videre til foreningens elever. Hun elsker at se hvordan hver enkel elev stråler i deres små og store succesoplevelser, og hendes yndlingstid i dansesæsonen er starten – lige dér, hvor hun møder nye såvel som gamle elever og sammen med dem finder ud af, hvad denne sæson skal rumme.

Som lærer er hun kærlig, rummelig, målrettet og ambitiøs på elevernes vegne.

Har du en dansetræner i maven?

Har du lyst til at prøve kræfter med at være lærer eller hjælpetræner på et af vores dansehold? Så hører vi meget gerne fra dig på vejendf@gmail.com